piatok 29. januára 2016

NÁVYKY, VĎAKA KTORÝM BUDEME ŽIŤ DLHŠIE?

Áno, aj to sa dá. V dnešnom svete je už reálne skoro všetko a taktiež aj týchto pár návykov, ktoré vám v dnešnom článku prinášam. Dnes som sa rozhodla zamerať sa najmä na to, aby ste si osvojili jednotlivé návyky. Najlepší návyk, ktorý si môžete osvojiť je aj tak ten, aby ste si užívali život naplno. ☺
Ak chcete prežiť dlhý a kvalitný život, treba sa najmä starať o svoje zdravie. Málokto vie ako sa správne starať o svoje zdravie. Samozrejme skoro každý si to "googli", kde mu to napíše Dr. Google, no nie vždy má google pravdu a je hlúposť "googliť" si to. Určite nájdete viac informácii, ktoré vám pomôžu v knihách, než na internete.. Niekedy vám stačí naozaj len pár jednoduchých trikov, aby ste si dokázali v zdraví užívať život čo najdlhšie. ☺



Čokoláda!
Of course, reč je o tej kvalitnej, ktorá má veľa antioxidantov. Vždy, keď budete mať chuť na čokoládu siahnite po variantách, ktoré obsahujú minimálne 75% kakaa. Čokoláda nie je žiaden hriech, práve naopak. Ak konzumujete kvalitnú čokoládu, pomáhate znížiť si váš krvný tlak a tiež chráni vaše srdce.

Oriešky!
Hovoríme o čerstvých orechoch. Žiadne pražené, solené, ani karamelizované.. Jednoducho čerstvé oriešky. Majú výbornú prevenciu pred rakovinou. Taktiež sú vynikajúce aj pri diéte, čiže ak už ste na diéte alebo nie, určite siahnite po orieškoch. Chránia naše srdce a znižujú riziko cukrovky.


Buďte šťastný!
O tomto počúvame každý deň. Šťastie je dôležitý faktor pre náš psychický rozvoj. Je to to najjednoduchšie, čo môžete pre svoje zdravie urobiť. Potešte seba aj svojich blízkych. Len tak, hociktorý deň v týždni bez ohľadu na to, či máte narodeniny alebo iný sviatok. Pozitívna energia sa odrazí aj takýmto spôsobom.

Hýbte sa!
Nie je to žiadna novinka. Pohyb je pre telo naozaj veľmi dôležitý. Choďte cez víkend na prechádzku do prírody, vychutnávajte si pokoj a prírodu. Spojíte tým príjemné s užitočným. Chodíte výťahom? Tak to zmeňte a začnite chodiť schodmi. Nerobíte rannú rozcvičku? Tak ju začnite robiť, zaberie vám ráno maximálne 10 minút a príjemne vám to naštartuje deň.


Prestaňte fajčiť!
Tento bod sa týka samozrejme len fajčiarov. Netreba snáď prízvukovať ako veľmi to škodí zdraviu. Niektorí s tým aj napriek tomu neprestanú, čož je veľká chyba. Cigarety inak patria medzi najrizikovejšie príčiny úmrtia. Zhoršujú kvalitu zdravia a predstavujú výraznú záťaž pre naše srdce aj pľúca. Pre porovnanie: Vľavo pľúca fajčiara a vpravo pľúca nefajčiara. Premyslite si vaše ďalšie kroky.
Športujte!
Šport je náš liek. Vďaka nemu ľudia myslia pozitívne. Je na vás, či si vyberiete sedavý spôsob života alebo aspoň raz za čas behanie, plávanie a pod. Nemusí to byť nič náročné, všetko prispôsobte svojím schopnostiam a výdrži. Akonáhle budete najviac času tráviť leňošením (nemyslím tým teraz leňošenie, ktoré si doprajete na konci dňa) a posedávaním, začne sa to odzrkadľovať aj na vašom zdravotnom stave.


Čo pre svoje zdravie robíte vy? ☺

4 komentáre:

  1. Wau �� to jswm ani nevěděla ���� jinak super článek ��

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S čokoškou a oříšky jsi mě potěšila, mňam! Jednou za čas neuškodí! :3 Nekouřím, cvičím, jím zdravě, takže dobré základy pro dlouhý život (snad) mám! ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, tiež si myslím, že raz za čas treba ja takéto veci. Čo sa týka toho ostatného, tak sa drž. :)

      Odstrániť