piatok, 18. marca 2016

SLOVNÍK MÓDY

Výrazy, ktoré sú v módnej či modelingovej brandži súčasťou bežnej komunikácie, ale pre nás môžu byť niekedy nezrozumiteľné. Zrejme ani jedna z nás nevie úplne každý význam nejakého "módneho" slovíčka a preto som pre vás pripravila tento článok. Napíšem vám sem niektoré výrazy, ktoré sa určite zíde poznať. ☺

BOA
Odevný doplnok v podobe dlhého úzkeho šálu z kožušiny alebo peria.


PASÉ
Označuje niečo, čo je už prekonané, minulé alebo bezpredmetné.


CAPRI NOHAVICE
V klasickej podobe hladké nohavice s cigaretovými nohavicami v 3/4 dĺžke.


DRESS CODE
Kódex obliekania. Etiketou doporučený odev pre danú spoločenskú príležitosť.

CHIC
Vkusný, nápadito elegantný.

OUTLETMiesto pre výpredaj sezónneho (značkového) oblečenia za znížené ceny.


FEMME FATALE
Osudová žena. V móde je jedinečná, nezabudnuteľná a šarmantná.

GLAMOUR
Termín pre zobrazenie krásy, pôvabu, príťažlivosti tela, ktorý podobne funguje aj v módnej terminológii, týkajúcej sa štýlu, odievania, outfitu.

METROSEXUÁL
Muž hocijakej sexuálnej orientácie, ktorý vynakláda veľa času aj prostriedkov na úpravu a starostlivosť o svoj zovňajšok, šatník a životný štýl.



GRUNGE
Vyznačuje sa vrstvením niekoľkých rôzne dlhých vŕškov väčšinou nesúrodého oblečenia. Je to štýlom alternatívneho rocku.

SOFISTIKOVANÝ
Premyslený, formálne spracovaný - na poli líčenia, stylingu, strihu..

VINTAGE STYLE
Štýl, ktorý navráca k minulosti.






18 komentárov:

  1. Skvělý článek, neznala jsem asi jen dva výrazy, tak jsem zase o malinko chytřejší!
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ Som rada, že ti niečo článok priniesol. ☺

      Odstrániť
  2. pekny clanok, ak najdes dalsie slova kludne urob aj pokracovanie :)
    Pozyvam na velku GA o Rimmel, Niveu a ine, tu: http://goo.gl/DSNk3D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Teší ma, že ťa článok natoľko zaujal☺

      Odstrániť
  3. Pěkný článek :) něco jsem neznala, tak už budu vědět:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ Som rada, že ti niečo článok priniesol. ☺

      Odstrániť
  4. skvelé! :) toto mi veľmi pomohlo, predtým som netušila čo je to outlet :)


    P.S: Ak máš čas, bola by som veľmi rada ak by si zašla na blog mojej sesternice. Je to ešte len začínajúca blogerka a veľmi by sa potešila tvojej návšteve či komentáru. Vopred ďakujem.
    www.partofnicol.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem♥ Som rada, že ti niečo článok priniesol. ☺
      Na blog tvojej sesternici rada zavítam, možno sa tam pre zmenu dozviem niečo nové ja. ☺

      Odstrániť
  5. Skvelý článok, slovo outlet som až doposiaľ poriadne nechápala a teším sa na ďalšie takéto články.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. Vidím, že je veľká odozva, takže možno sa môžete tešiť aj na ďalšie takéhoto typu. :)

      Odstrániť
  6. Supr článek :) Moc se mi líbí první fotka, budu muset říci mamce aby něco uháčkovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dobrý článok, som si konečne utvrdila niektoré výrazy, či som ich chápala správne :D kľudne urob aj pokračovanie :)
    Drew's Beauty
    Narodeninová giveaway

    OdpovedaťOdstrániť